Психологічна драма в наші дні стає одним із центральних жанрів підліткової літератури

Підлітковий трилер “Хмара” Клавдії Пічман

Німецька письменниця Клавдія Пічман прийшла до підліткової літератури з царини бізнесу та копірайтингу – так називається написання мотиваційних текстів для рекламних кампаній та корпоративних веб-ресурсів. Тому в її “Хмарі” (2017, український переклад Наталі Спесивцевої 2019) майже нема нічого спільного з літературною казкою, також нема практично жодних реверансів у бік традиційних уявлень про книжки для дітей та підлітків. Можливо, намір написати психологічний трилер для тінейджерів може комусь із дорослих здатися надто зухвалим, але відгуки читачів з Німеччини й Польщі (польський переклад побачив світ майже одночасно з українським) засвідчили – від “Хмари” просто неможливо відірватися!

Головна героїня – 16-річна Емма втрачає молодшого братика і важко переживає його смерть. Ще й батьки на межі розлучення. Вже з перших сторінок ми бачимо емоційну гойдалку, на якій вона живе – від бажання сховатися у замкненому світі своєї кімнати до прагнення потрапити на вечірку попри батьківську заборону. “Я хочу, що ви дозволяли мені знову час від часу відчувати себе нормальною шістнадцятирічною дівчиною” – заявляє вона. Емма всіляко протестує від традиційної психологічної групової допомоги, рекомендованої лікарем, на якій дуже наполягають батьки. І тут в її житті з’являється Пол – віртуальний друг із соціальної мережі, який втратив маму. Він допомагає Еммі впоратися з її переживаннями. Здається, він розуміє всі її тривоги та страхи. Одного разу Емма пропонує зустрітися, але Пол відмовляється. Тому дівчина вирішує зробити йому сюрприз і приїхати таємно. Але там на неї чекає моторошне відкриття. Що ж вона дізнається про свого нового інтернет-знайомого?

Пічман К. Хмара – Харків: Вид-во “Ранок”, 2019. – 336 с.

Категорії: Без категорії

Easysoftonic