“Контрасти міста” – таку назву обрали для своєї підсумкової виставки пленерних живописних та графічних робіт студенти-художники та дизайнери, викладачі Фахового коледжу “Універсум” Київського університету ім. Бориса Грінченка.

Контраст – невід’ємна характеристика творів образотворчого мистецтва: чим більша відмінність між освітленими та тіньовими частинами зображених предметів, тим переконливішим, “живішим” є сюжет. Малювати контрастно та жваво – ознака творчої зрілості, для цього потрібно вміти бачити контрасти й чітко відтворювати їх на полотні або папері. Пленери, з матеріалів яких народився цей вситавковий проєкт, чесно показали, хто як опанував рисунок та обрану живописну або графічну техніку.

Авжеж, для учасників виставки немає жодної складності у тому, щоб створити з будь-якої архітектурної або пейзажної деталі або з повсякденних жанрових сценок яскравий, контрастний, переконливий зоровий образ. Кожен з молодих митців уже знає, як досягати поставлених мистецьких завдань. Наприклад, Анна Турбовець одразу чітко фіксує розташування предметів, пози людей, сміливо накладаючи штрихи та заливаючи глибокі тіні. Марія Нікіфорова використовує кольоровий папір у поєднанні з білими та кольоровими маркерами, штрихи складної форми, тонкі пензлі та розмивку акварелі, аби передавати не лише форми предметів, але й фактури: візерунок кори старих яблунь, блиск скла і гладкої металевої покрівлі шпилястого даху, жовті й червоні осінні листочки, що тихо падають довкола паркового фонтану… Вікторія Федоренко в повній мірі користується перевагами класичної акварелі по сухому, аби створювати впізнавані київські архітектурні мотиви. Натомість Ольга Овчаренко доводить: для відтворення далечі дніпрових просторів якнайкраще пасує акварель по мокрому. Марія Зубова поєднує скетч різнокольоровими маркерами з великими кольоровими плямами, аби на лету вхопити все цікаве у міському ландшафті. Олександр Тришкін поєднує обидва види акварелі, аби поєднати рослини, архітектуру та хмари в одному сюжеті. Яна Тетянич сміливо використовує кольоровий папір, білі й кольорові маркери для відтворення фактур стовбурів різних дерев. Власне, увага до фактури – як предметів, що зображуються, так і поверхні паперу або полотна, фарби, маркерів, олівцевих та маркерних штрихів, заливки тушшю – чи не найголовніша фішка проєкту “Контрасти міста”. Очевидно, що її доволі складно передати засобами фоторепортажу та відеотрансляції – безумовно, виставку варто побачити власними очима:)

Тут є відео з відкриття виставки. Ми згадали найбільші та найцікавіші для художників українські міста, пограли у вікторину, дружньо поспілкувалися з авторами робіт:

А тут – коротенька відеопрезентація виставкового проєкту:

Категорії: Без категорії

Повєткін Євген

ЦБ ім. Тараса Шевченка для дітей м. Києва, бібліотекар (з 2017 р.), 46 років. За освітою філолог, випускник Бердянського педуніверситету (1997 р.) і магістерського курсу з історії, теорії літератури та компаративістики НаУКМА (2000 р.)

Easysoftonic
EnglishFrenchGermanItalianUkrainian