Писати огляд цієї книжки – страшенно невдячна справа.

По-перше, її автор, навіть ще не почавши писати, попереджає всіх читачів – вона нікому в світі не сподобається. Ні учням, ні читачам, ні поважним науковим установам, ні збирачам макулатури. Навіть самому авторові вона навряд чи колись зайде.

По-друге, у всіх причетних ще досі живі спогади про те, як це було. Ще зовсім недавно треба було давати раду з усім цим: дробами, рівняннями, трикутниками та колами, та ще дуже часто в умовах, коли пояснення “нормальною людською мовою” було практично недоступне. Вчителька – тепер уже десь на іншому кінці Вайбера або Класруму, і не факт, що вона сама розуміє, що вона задала на самостійну 🙂 Не дивно, що найпопулярнішим інтернет-мемом весни-2020 було приблизно таке: “Алгебра за 7 клас. Найсумніша книжка на світі”.

Кузько Кузякін, пишучи й малюючи свою книжку #щотакематематика, жодного разу цього не заперечує. Так, він щедро сипле сіль на роз’ятрені рани, пишучи, що ніколи й ні за яких обставин математика не може бути легкою. Більше того, пастки й глухі кути в ній підстерігають на кожному кроці. Книжка просто переповнена історіями про те, як видатні математики раз по раз потрапляють у безліч таких халеп. Або постійно вигадують щось таке, що, даруйте на слові, не налазить на голову.

Але автор цих рядків належить до числа щасливців, яким книжка Кузька Кузякіна потрапила до рук ще до того, як почався увесь цей Армагедон з дистанційним навчанням математиці. І – дивна річ! – завдяки їй те, що бентежило або дратувало усіх довкола, могло щиро тішити. Так, жодних нових потаємних знань вона не відкриває, не дає жодної математичної суперсили проти підступних лінійних рівнянь чи трикутників, уписаних в коло. Зате вона цілком зачотно пояснює, що робиться в голові у математиків, які все це придумують на наші бідні голови 🙂

В середині травня-2020, коли вже багатьом школярам почав ввижатися та причуватися віртуальний Останній дзвоник, з просторів інтернету раптом виринув новий математичний мем. “Школа дає нам циркуль, щоб накреслити квадрат життя” – було написано в заголовку шкільної стінгазети, фото якої в Мережі дуже швидко стало вірусним. Кумедно було спостерігати, як численні коментатори легко велися на провокацію й на повному серйозі розмірковували, за кого проголосували на виборах батьки й учителі тих школярів. А між тим можна навіть вказати номер сторінки #щотакематематика, де показано, як і справді можна намалювати квадрат за допомогою циркуля!

Ось тут можна прочитати про презентацію #щотакематематика та зустріч із Кузьком Кузякіним у БІБЛІОТЕЦІ, яка відбулася в листопаді 2018 року.

Кузякін, Кузько.
#щотакематематика? [Текст] / худож. К. Кузякін. – Харків : Юнісофт, 2018. – 113 с.

Категорії: Без категорії

Повєткін Євген

ЦБ ім. Тараса Шевченка для дітей м. Києва, бібліотекар (з 2017 р.), 46 років. За освітою філолог, випускник Бердянського педуніверситету (1997 р.) і магістерського курсу з історії, теорії літератури та компаративістики НаУКМА (2000 р.)

Easysoftonic
EnglishFrenchGermanItalianUkrainian