Останній тиждень квітня в #БІБЛІОТЕКА почався з відкриття виставки молодих художників, випускників Університетського коледжу Київського університету ім. Бориса Грінченка, яка має має назву Debut. 15 картин, розміщених в бібліотечному просторі Art/Мистецтво, є їхніми дипломними роботами.
Студенти не були обмежені ні в техніці виконання, ні в сюжетах своїх творів, їхнє самовираження було якщо не повним, то в усякому разі не стисненим жодними рамками. Коли всі роботи зайняли свої місця у виставковій залі, з’ясувалося, що всі молоді митці є справжніми естетами, що прагнуть творити красу в чистому вигляді. Якщо навіть хтось із них торкається тем, що традиційно асоціюються з буденною реальністю, взяті з неї художні образи зазнали кардинального переосмислення. Найяскравіший приклад такого органічного проростання естетики у повсякденність – портретна робота Вікторії Коваль “Осінь душі”. У Вікторії це не просто портрет рідної бабусі, закомпонований у домашньому інтер’єрі, із букетом осінніх айстр на столі. Це також історія про переваги старості, як їх бачить і відчуває молода дівчина. Проектуючи себе у майбутнє, вона вірить, що їй, як і її бабусі, буде не тільки про що згадати, а й чим від чистого серця поділитися з усім світом.
Загалом виставка багата на картини-розгорнуті історії, що відсилають як до спадщини митців минулого, так і літературних, філософських і навіть історичних творів. Такою є, зокрема, робота Олександра Данильченка “Веди мене, сон, неси мене, сон”, яка вражає складністю багатошарової та багатоярусної композиції. Полотно розповідає не скільки про фантасмагорію сну, скільки про циклічність в усьому – від чиєїсь особистої долі до всесвітньої історії.
На виставці є відразу кілька картин, присвячених світові дитинства. “Той, що пливе небом” Надії Ткачук – реалізація дитячої мрії-візії дорослими композиційними та зображальними засобами, але художньою мовою, зрозумілою дітям. В кінцевому підсумку вийшла ілюстрація до ще не написаної казки, причому настільки переконлива, що ні на мить не виникає запитань “А чому кит?”, “Чому в небі”, “Чому з квітками” тощо.
Робота Дмитра Григор’єва “Незвичайні діти” – намагання за допомогою полотна та кількох шарів олійних фарб зав’язати петлю часу – не більше, не менше. Зображена на ній дівчинка існує лише в спогаді дорослої жінки, якою має уявити себе глядач або глядачка.
Навіть у картинах та композиціях, орієнтованих не так на зображальне, як на декоративне мистецтво, автори прагнули відтворити неодновимірність, множинність смислів. Так, на полотні Діани Пархоменко виразно читається не лише вправне створення різноманітних фактур, а й драматичне передчуття закоханості й пов’язаних із нею змін і себе самої, і всього світу. Композиція з ляльок-мотанок “Дерево життя”, виконана Вікторією Захарчук, розповідає не тільки про особистий досвід долучення до древнього народного мистецтва, а й про великі космогонічні візії, які органічно зв’язують повсякденність із величезним Космосом та Богом. Задум колажу Олени Волощенко “Подих Японії” – це суцільне зміщення як образотворчих технік, так і смислів. Традиційна японська гравюра, відтворена засобами колажу, вічна гора Фудзі з паперу… А розпис на тканині “І нехай мене чарують квіти” Наталії Матюшко – вдале використання квіткових мотивів, притаманних творчості Катерини Білокур.
Про картини з виставки можна писати ще багато, але хочеться закликати прийти й просто побути з ними в нашому просторі Art/Мистецтво. Поспішайте – вернісаж триває лише до 10 травня!