Напередодні Дня українського кіно, що в 2020 році буде відзначатися 12 вересня, БІБЛІОТЕКА хотіла б дещо розповісти про старт власної кар’єри в кінематографі. Нині сучасні технології значно спростили процес створення любительського фільму. Смартфони та цифрові фотокамери дозволяють взятися за фільмування власної картини навіть дітям! У червні на дитячому фестивалі Чілдрен кінофест-2020 БІБЛІОТЕКА подивилася найкращі стрічки, створені дітьми, в тому числі ті, що стали переможцями або здобули приз глядацьких симпатій. Спробуємо разом розгадати секрети успіху юних кінематографістів 🙂

Знайти свого яскравого кіногероя. Наприклад, такого, як білочка Софія з однойменного фільму Таїни Щегельської з Кам’янця-Подільського (приз глядацьких симпатій). Її оранжева шубка не тільки ефектно виглядає на тлі зелені весняного лісу, а вже немов сама собою стає смисловим центром кожного кадру, кожного епізоду. Її непосидюча вдача стає дуже переконливою для глядача!

Не шкодувати часу на якісну сценографію. Сценографія – термін, успадкований від театрального мистецтва, він означає все, що бачить перед собою глядач під час вистави або фільму: декорації, костюми персонажів, реквізит – речі, якими вони користуються. Авторам анімаційних фільмів трохи легше – вони можуть усе це намалювати. Детальна та продумана сценографія – сильна сторона конкурсної роботи “День пінгвіна” Олени Пушкарьової з Дніпра, ми бачимо багато цікавого з життя пінгвінів – їхню школу, катання з гірки, інтер’єр помешкання головного героя.

“День пінгвіна” Олени Пушкарьової, кадр з фільму

Кінематограф – командний вид мистецтва. Це означає, що потрібно починати зі створення своєї власної творчої групи та ефективного керування нею. Один з можливих шляхів – залучити до зйомок картини друзів, як з реалу, так і з соцмереж. Так, як це зробила юна харків’янка Анастасія Мацегора. Її фільм “Блогери” чудово демонструє, як спільними зусиллями спочатку сценарій, а потім і сам фільм може народитися навіть з балаканини у месенджері!

“Блогери” Анастасії Мацегори, кадр з фільму

Кінематограф успадкував від театру важливість не тільки сценографії, але й діалогів. Елеонора Чолак з Білгорода-Дністровського у стрічці “Пандемія” (найкращий український дитячий фільм у категорії 11-14 років) дає приклад того, як за допомогою продуманих реплік персонажів можна розкривати по-справжньому глобальні теми 🙂

Добра кінокартина – результат зусиль не тільки сценариста та режисера; увага до технічного боку створення відеоряду та звукової доріжки теж може стати її перевагою в очах журі та глядачів. З наполегливого опанування основ 3-D анімації у юних харків’ян Васіліси Найдьонової та Всеволода Неймирка народилася казка “Історія Нечто”, яка стала найкращим українським дитячим фільмом у категорії 7-10 років.

“Історія Нечто” Васіліси Найдьонової та Всеволода Неймирка, кадр з фільму

У фільмі-володарі Гран-прі Чілдрен кінофесту-2020, “Сузір’ї єдинорога” фастівчанки Влади Березанської, ми виразно бачимо мистецький почерк ще одного ключового учасника творчої групи – кінооператора. В картині йдеться вже не просто про утримання в кадрі картинки з персонажем, хоча в епізоді з поїздкою головної героїні в маршрутці – це ще те завдання:) За регламентовані правилами конкурсу 8 хвилин хронометражу оператор встигає показати рідне місто та околиці (автор цих рядків упізнав привокзальну площу у Фастові на самому початку:), а ще – збагатити картину неповторним хвилюючим настроєм ранньої весни!

У дорослому кінематографі часто трапляється, що режисер та оператор-постановник впродовж довгих років працюють у творчому тандемі, створюючи разом картину за картиною. Сподіваємося, що і режисерка, й оператор “Сузір’я єдинорога” ще не раз заявлять про себе:)

Власне, наприкінці – про найголовніший секрет успішного старту в кіно. Він – у навчанні у гуртках та дитячих кіностудіях під керівництвом дорослих наставників. Варто поквапитися записатися, навчальний рік якраз починається 🙂

P.S. На Youtube-каналі Чілдрен кінофест можна переглянути фільми-фіналісти конкурсних відборів попередніх років, незабаром там мають з’явитися й стрічки з програми 2020 року

Допис проілюстровано кадром з фільму-володаря Гран-прі – “Сузір’я єдинорога” Влади Березанської

Категорії: Без категорії

Повєткін Євген

ЦБ ім. Тараса Шевченка для дітей м. Києва, бібліотекар (з 2017 р.), 46 років. За освітою філолог, випускник Бердянського педуніверситету (1997 р.) і магістерського курсу з історії, теорії літератури та компаративістики НаУКМА (2000 р.)

Easysoftonic
EnglishFrenchGermanItalianUkrainian