Переважній  більшості сучасних школярів здається, що поняття про права людини стосується передусім дорослих й тому є чимось далеким від них. Між тим навіть коли відбувається порушення бодай одного права, що є загальновизнаними в світі й закріпленими у міжнародних конвенціях, то життя людини будь-якого віку вже не можна вважати повноцінним. Чи буде добре жити у постійному страху, якщо порушено права на життя, на повагу до політичних та релігійних переконань, на доступ до якісного медобслуговування та до ефективного та неупередженого правосуддя? Чи будуть гідними умови життя у разі недотримання права на захист приватної власності, на професійну діяльність та освіту? Й хоча діти й підлітки ще не беруть участі у виборах, політичні права теж є дуже важливими,що доводять приклади із сучасної української історії.


Виняткова важливість та всеохопність прав людини – найперше, що ми обговорили з фахівчинею Головного територіального управління юстиції у місті Києві Катериною Поляновською . Однак цим тема не вичерпується. Система юстиції влаштована таким чином, що кожне надане людині та громадянинові право має спиратися на той чи інший людський та громадянський обов’язок. Безперечно, у політиків, чиновників, держслужбовців та публічних фахівців обов’язків більше, однак у дітей та підлітків вони теж є, і вони є дуже серйозними. Віднедавна  в Україні вступило в силу нове законодавство з протидії агресії в шкільних дитячих колективах, або булінгові. Воно серед іншого посилює контроль та відповідальність за неправомірну поведінку дітей та підлітків, покарання стали більш відчутними та дієвими.

Втім, дотримання прав людини – це не лише суворі обов’язки та покарання. Це також нові можливості в сферах освіти, профорієнтації та громадської активності. Адже людина, яка не тільки добре знає про свої права, але й уміє їх фахово захищати, може досягати значно більшого в своєму житті.    

Категорії: Без категорії

Повєткін Євген

ЦБ ім. Тараса Шевченка для дітей м. Києва, бібліотекар (з 2017 р.), 46 років. За освітою філолог, випускник Бердянського педуніверситету (1997 р.) і магістерського курсу з історії, теорії літератури та компаративістики НаУКМА (2000 р.)

Easysoftonic
EnglishFrenchGermanItalianUkrainian