Профільна вища освіта дає дуже потужний і дуже часто єдино можливий старт кар’єри в обраній професії. Так було п’ятнадцять, п’ятдесят, сто років тому, так є й тепер. Але є також істотні зміни, які й сформували тематику обговорення на заході “Якою ти бачиш свою вищу освіту”, що відбувся минулого тижня в БІБЛІОТЕЦІ завдяки ГО “Спілка ініціативної молоді”. Наприклад, раніше радянська вища школа могла запропонувати своїм студентам тільки дуже просту схему професійної кар’єри, яка дуже нагадувала траєкторію випущеного з гармати снаряда – випускник отримував на виході посаду в тій галузі й того рівня, на які націлений освітній заклад. Сучасна вища школа все частіше пропонує своїм студентам кар’єру, подібнішу до польоту космічного корабля – із більшим числом освітньо-кваліфікаційних рівнів, значно багатшими можливостями корекції та адаптації змісту та формату отриманих знань, ширшою свободою вибору.

Аспірант Київського університету ім. Тараса Шевченка Тарас Ткачук, який представляв на заході ГО “Спілка ініціативної молоді”, у своїй доповіді звернув увагу на вплив позаакадемічної діяльності студентів на їхню подальшу кар’єру. Її діапазон може бути дуже широким – від підробітків та пошуків потенційних постійних працедавців до громадської діяльності, від залучення до сучасних форм альтернативної освіти до формування кола контактів та професійного спілкування.

Представниця української платформи онлайн-освіти Prometeus Радміла Сегол більш детально розповіла про можливості дистанційного навчання. Завдяки йому, наприклад, набагато легше й дешевше можна отримувати освіту за західними стандартами, а також здобувати  дипломи із міжнародним визнанням. Українська вища школа хоча повільно, але впевнено опановує технології дистанційної онлайн-освіти, розуміючи їхню перспективність.

Любов Соколовська з КНУ ім. Тараса Шевченка розповіла про те, як у їхньому виші працює відділ академічної мобільності й для чого він потрібен. Поїздки на стажування за кордоном стають серед студентів дедалі більш популярними. Це не тільки можливість побачити на власні очі інші країни, а зрозуміти мотивацію, рівень підготовки й коло знань, отриманих майбутніми іноземними колегами. На академічні обміни потрібно подаватися – в тому, щоб бути відібраним до стажування за рубежем, нема нічого неможливо, – переконує пані Любов.

Психологиня Олена Соловйова докладно розповіла про психологічні аспекти вибору майбутньої професії, зокрема, про їхню (професій) класифікацію, про дружні й недружні академічні середовища, про можливості м’якої корекції обраної професії без того, щоб повторно поступати на навчання. Було цікаво 🙂

Категорії: Без категорії

Easysoftonic