17 травня #БІБЛІОТЕКА провела дві професійні зустрічі бібліотекарів: ми приймали у себе гостей з  однієї з бібліотек Києва та слухачів курсів підвищення кваліфікації для бібліотекарів-методистів обласних книгозбірень.
Обидва заходи мали формальну, так би мовити, пленарну частину, що складалася з виступів директорки #БІБЛІОТЕКА Яни Біленко і керівників відділів Наталії Виноградової та Катерини Зайцевої, і частину неформальну – спілкування за чаєм-кавою. Ми встигли обговорити з колегами доволі широке коло проблем – від суто професійних питань статистичної звітності та запровадження електронного читацького формуляра до глобальних фінансових питань і подолання відставання бібліотек від решти закладів культури, адже і музеї, і театри вже встигли технологічно оновитися і запровадити чимало методологічних та інформаційних новацій, аби “залізти у смартфони” до своїх потенційних глядачів та відвідувачів.
Якщо в розмові про особливості фінансування книгозбірень досить швидко з’ясувалося, що бібліотеки мають надто різні кошторисні можливості, аби запозичувати досвід одна в одної, то в плані оновлення фондів та запровадження сучасних інформаційних технологій спільна мова знайшлася зразу. Навіть за мінімальних фінансів можливо зробити бібліотечний простір більш дружнім до читачів. Яна Борисівна Біленко назвала приклади таких малобюджетних рішень, які чудово спрацювали в умовах #БІБЛІОТЕКА – зняття з вікон важких штор-жалюзі, які ніколи не відкривалися, нова корпоративна культура, що передбачає більш привітне ставлення до відвідувачів, безкоштовний Wi-Fi для читачів, запуск і регулярне наповнення сторінок у найбільш масових соцмережах. Ще один аспект роботи – вміння бібліотекарів грамотно формувати запит про допомогу від громадськості – як до місцевих громад, так і до професійного та літературного середовища. Загалом не існує якогось одного універсального рецепту, за яким бібліотеки могли б ефективно оновлювати фонди та залучати читачів – це все одно в більшій мірі імпровізація, аніж точне виконання інструкцій та слідування порадам.
Керівники відділів Наталя Виноградова та Катерина Зайцева коротко розказали, як замінити традиційні, але малоефективні форми роботи (наприклад, виставки книжок з фонду до певних календарних дат) більш результативною власною імпровізацією – наприклад, п’ятничні “Казкові сніданки ” для найменших або виставки нових надходжень,  сформовані й оформлені за правилами професійного мерчандайзингу. До речі, прагнення до професіоналізму в дизайні та текстовому наповненні інформаційних ресурсів – теж важлива складова осучаснення іміджу бібліотек та налагодження міцних каналів комунікації з нинішніми та потенційними читачами.
Підводячи риску, хочемо відзначити – нам у  #БІБЛІОТЕКА професійне спілкування дуже подобається, і ми з радістю будемо користатися з нових нагод для цього!

 

Категорії: Без категорії

Easysoftonic